Főoldal » 2013 » Augusztus » 10 » A hazafi
3:37 PM
A hazafi
Nem Benjamin Martinról, de még csak nem is Mel Gibsonról szeretnék ma beszélni. Nem, még csak nem is valamely hazánk hazafiáról. Egy igazán pozitív példáról, egy igazi vezetőről írnék most. A neve Jose Mujica, ő Uruguay példásan szerény életvitelben élő elnöke. Fizetésének csak 10%-át veszi fel, nem költözött be az elnöki palotába és egy ezer éves bogárhátúval jár. Teszi mindezt azért, hogy jó példát mutasson az embereknek. A diktatúra alatti időkben lázadóként összesen 15 évet töltött fogságban. "Szegény az, akinek semmije sincsen, vagy túl sokat akar. Én nem szegénységben élek, hanem képes vagyok bizonyos dolgokért egyes dolgokról lemondani, és nincsenek nagy igényeim. A börtönben rájöttem, hogy rengeteg fölösleges problémát gyártottam saját magamnak. Szabadnak lenni annyit jelent, hogy az ember a lehető legtöbb időt azzal tölti, amivel igazán szeret foglalkozni. Persze ehhez rengeteg időre van szükség. Ha sokat fogyasztanék, és nagy igényeim lennének, az egész életemet arra pazarolnám, hogy pénzt gyártsak az igényeim kielégítésére, így pedig nem lenne időm szabadon élni.” Ezzel nem csak szerénységből mutat követendő példát, hanem megmutatja azt is, hogyan lehet a modern kor leghülyébb vívmányával, a fogyasztói társadalommal szembe menni. Csak arra kell rájönnöd, hogy amire rá akarnak beszélni (a reklámok, filmek, futószalagon gyártott celebek, vagy épp a rongyrázó ismerősök) arra igazából egyáltalán nincs is szükséged! Hamis igényeket keltenek benned, és ezekkel sóznak rád ócska vackokat... Nem, a mosópor marhára nem intelligens, ugyan azok az összetevők vannak benne évszázadok óta, csak próbálják elhitetni veled, hogy épp most találták fel a sz*ron a hajlatot! Természetesen a hitel akár milyen kedvezményesnek tűnik, és a reklámban táncra perdül tőle az "okos" ügyfél, SOHA nem az adósnak kedvező, MINDIG a hitelező (értsd: BANK) jár jól! És még sorolhatnám napestig... A TV hazugságai régóta kikísérletezett és bejáratott módszerekkel manipulálnak. Elmondatják egy "ismerőssel", (szomszéd, kolléga, gyerek, stb.) mert az ismerőseibe megbízik az ember, vagy egy nem létező minősítő intézet tanúsítványát lobogtatják, mert hát a lusta fogyasztó úgysem néz utána. A fogyasztói társadalomban vásárolt dolgok 90%-ra igazából nincs is szüksége az embereknek, de megveszik, mert a reklám azt mondta hogy jó, és hát a TV nem hazudik. A másik fő ok a villogás, hogy legyen mit mutogatni a haveroknak, rajoskodni a kollégák meg a csajok előtt. A hiúságra lehet a legkönnyebben hatni. A lényeg, hogy ha valaki képes felfogni hogy ezek mind csak műileg kreált manipulatív dolgok, akkor túl tud lépni rajtuk és valóban szabaddá válhat. Ki tud lépni a körből, az igából, a rabszolgatartás modernizált változatából ami a civilek számára "fogyasztói társadalom" álnéven fut. Jose Mujica egy igazi államfő! Ha több ilyen ember lenne vezető pozícióban, példamutatásukkal jobbá tudnák tenni a világot. (A történet alapját és az idézetet a www.pozitivnap.hu oldalról vettem.)
Megtekintések száma: 466 | Hozzáadta:: buster | Címkék (kulcsszavak): fogyasztói társadalom, uruguay, Jose Mujica | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
Ha szeretnél hozzászólni a témához, kérlek regisztrálj. Nem kerül semmibe, és csak pár perc az egész!
[ Regisztráció | Belépés ]